NK väljer Rocket Revenue som ny samarbetspartner för att utveckla sin kommunikation och närvaro i digitala kanaler
NK har de senaste åren fokuserat på en digital transformation och har utökat sin digitala närvaro, bland annat genom att lansera en egen e-handel 2020. Som ett utökat led i denna satsning väljer nu NK att inleda ett samarbete med byrån Rocket Revenue för att utveckla sin kommunikation och marknadsföring i digitala kanaler.
Samarbetet handlar primärt om att digitalisera NK:s marknadsföringsprocess med fokus på att ständigt öka engagemanget för NK som varuhus och intresset för att besöka varuhusen oavsett kanal. NK vill även genom samarbetet ge avdelningar förbättrade möjligheter att nå ut med sina satsningar mot relevanta målgrupper.
”Vi blev imponerade av Rockets förmåga att förstå NK:s varumärke och hur våra ibland komplexa behov i en ständigt föränderlig värld kan översättas i en digital marknadsföringskontext. Nu ser vi fram emot hur vi kan implementera detta i vår verksamhet med full fart framåt”, säger Alexandra Högman, Ansvarig Köpt media och Performance Marketing, NK.
”Vi är oerhört glada och förväntansfulla över möjligheten att få bidra till NK:s mission att skapa minnesvärda upplevelser oavsett kanal. Samtidigt är vi ödmjuka inför den digitala marknadsföringsresan vi ska göra tillsammans, där vårt jobb blir att utveckla strategi, innehåll och taktik som tar hänsyn till NK:s hela verksamhet och behov”, säger Hanna von Oelreich, Head of Agency, Rocket Revenue.
Inför samarbetet har NK och Rocket genomfört en strategisk genomlysning av nuläge och utvecklingsbehov. Den officiella starten på samarbetet är 6 mars.
För NK, som är ett anrikt varuhus i Stockholm och Göteborg kombinerat med vår expanderande e-handel, ser vi nu att detta är ett led i att bibehålla och utveckla vår unika premiumposition inom mode, skönhet och livsstil även digitalt, och nå ut starkt till både befintliga och nya kunder. Vi har en ambitiös målsättning med detta spännande samarbete och ser stor potential framåt, säger Karin Svensson, Chef Varumärke, Digital Marknadsföring & CRM, NK.
Rocket Revenue grundades 2016 och är en av Nordens ledande byråer inom digital kommunikation och performance marketing som hjälper nordiska varumärken och e-handlare att skapa lönsam tillväxt och nå sin fulla digitala potential på en global marknad.
Under 2024 har vi sett stora förändringar inom digital marknadsföring. Teknik, konsumentbeteenden och plattformar har utvecklats i rasande takt. För oss på Rocket Revenue har året handlat om att anpassa oss till dessa skiften och skapa strategier som stärker våra kunders konkurrenskraft.
Annonseringslandskapet för 2025 är präglat av innovation och snabba förändringar. Google Ads och Meta-annonsering står i centrum för denna utveckling med tekniska framsteg som formar hur företag når sina målgrupper. Här är de viktigaste trenderna och vad de betyder för ditt företag.
Att integrera CRM-data med annonsplattformar som Meta och Google kan revolutionera hur du skapar personliga och effektiva marknadsföringskampanjer, och det är något vi är noga med att implementera för våra kunder...