I dagens digitala era är det väldigt viktigt att företag har en stark närvaro på sociala medier. Betald marknadsföring i sociala medier är ett viktigt sätt att nå ut till din målgrupp på plattformar som Facebook, Instagram, TikTok, LinkedIn, Pinterest och YouTube.
Gör du detta är Paid Social ett effektivt sätt att både öka konverteringsgraden och kännedomen kring ditt varumärke. Låt oss ta en titt på vad du bör tänka på när du bygger en digital strategi för annonsering på sociala plattformar.
Paid social handlar om att använda betald annonsering i sociala medier för att öka din räckvidd och engagemang på olika plattformar. Genom att annonsera på Facebook, Instagram, Tiktok, eller andra sociala medier, kan du rikta in dig mot en specifik målgrupp och mäta resultaten på ett detaljerat sätt.
Följer du stegen ovan har du en bra grund för att börja annonsera på Instagram, TikTok eller andra sociala medier. Känner du att du behöver extra hjälp med din digitala marknadsföring finns vi på Rocket Revenue här för att hjälpa dig. Kontakta oss för en kostnadsfri analys. Lycka till!
Rocket Revenue och 56K Digital meddelar idag att de går samman för att bygga Sveriges mest kraftfulla och specialiserade Performance Marketing-byrå. Det gemensamma bolaget kommer att omsätta över 200 miljoner kronor och serva fler än 150 kunder i över 20 länder.
Under lång tid har den traditionella marknadsföringstratten (funnel) varit central för hur varumärken planerar sina marknadsföringsinsatser. Men dagens köpresa är inte längre linjär – den formas i realtid av människors beteenden, drivkrafter och beslut som sker över flera kanaler, ofta samtidigt...
I december 2022 inledde Maria Nila och Rocket Revenue ett samarbete med målet att optimera varumärkets digitala marknadsföringsstrategi och driva tillväxt. Fokus låg på att effektivisera budgetallokering mellan plattformar, vidareutveckla det kreativa innehållet och...