Rocket Revenue har för andra året i rad utsetts till Årets Byrå av Regi i kategorin Performance Marketing. Med höga betyg inom kategorierna affärsnytta, strategisk kompetens och kundengagemang är vi stolta över att återigen uppmärksammas av våra kunder.
Utmärkelsen bygger på Regis årliga bransch- och kundstudie, som i år genomfördes för 25:e gången. Resultatet för 2025 speglar en samlad bild av vår kundstock i jämförelse med konkurrenterna.
Rocket Revenue tog förstaplatsen i 11 av 15 kategorier inom “Performance Marketing”. Ovan är en summering över snittbetyget och placeringen i respektive kategori.
Vi är stolta över att vara den högst rankade byrån inom ”kunskap om kundernas affär”, ”bransch” och ”målgrupp” – tre avgörande faktorer för att skapa verklig affärsnytta. Det är inte bara våra styrkor, utan också det våra kunder värderar högst.
“De har gedigen kunskap om våra produkter och tjänster och vet hur man ska aktivera dessa. Det finns en expertis för vår bransch.” – citat från kund i Regis rapport
“Det känns som om vi nått ett läge i vårt samarbete där Rocket är fullt insatta i vår affärsmodell och vårt varumärke. Våra möjligheter, utmaningar och begränsningar genomsyrar det Rocket presenterar och gör redan från start.” – citat från kund i Regis rapport
Regi-rapporten visar att kunderna särskilt värdesätter vår strategiska och digitala kompetens. Dessa styrkor, tillsammans med engagemang, rankas högst bland de främsta anledningarna till varför kunder väljer oss som partner och byrå.
“Byrån besitter en hög kompetens och är hela tiden beredda att utmana gamla sanningar vilket gör att jag som kund känner mig trygg i att inte halka efter, samtidigt som deras insatthet i vår affär bidrar med att vi inte rekommenderas att hoppa på något bara för att det är ‘nytt’.“– citat från kund i Regis rapport
“Rocket utmanar oss dagligen att vässa vår varumärkesplattform för att bli tydligare och vara ett bättre erbjudande mot konsument. Dock lyckas Rocket utmana oss på ett konstruktivt och motiverande sätt som stärker både varumärket och vårt samarbete.” – citat från kund i Regis rapport
Våra kunder ger oss höga betyg för engagemang, närvaro och lyhördhet – egenskaper som tydligt speglas i vårt Net Promoter Score (NPS). Med 93 av 100 poäng överträffar vi både branschens genomsnitt på 72 och kategorin Performance Marketing på 78. Det är ett starkt bevis på vår förmåga att bygga långsiktiga kundrelationer – och att vi är en byrå som våra kunder gärna rekommenderar.
De ord våra kunder använder för att beskriva våra styrkor som byrå säger mycket om hur vi arbetar:
Vi är stolta över att dessa egenskaper genomsyrar vårt arbete – och att de gör skillnad för våra kunder varje dag.
Att bli Årets Byrå – för andra året i rad är ett tydligt bevis på att vår kundcentrerade strategi gör skillnad. Vi är otroligt tacksamma för förtroendet från våra kunder och stolta över vårt team som gör detta möjligt varje dag!
Vill du veta hur vi kan hjälpa ditt företag att optimera din digitala marknadsföring?Hör gärna av dig så pratar vi vidare!
De mest framgångsrika e-handlarna skapar en balans mellan trovärdighet, inspiration och konvertering. Genom visuellt tilltalande produkter, design och engagerande storytelling väcker de kundernas intresse, samtidigt som en smidig och intuitiv köpresa gör det enkelt att slutföra ett köp. I detta inlägg utforskar vi strategier för att skapa en e-handel som både stärker varumärket och optimerar konverteringar...
Traditionellt har varumärken antingen sålt direkt till konsument (DTC) via egna kanaler eller genom återförsäljare. Men i dagens dynamiska detaljhandelslandskap suddas gränserna mellan dessa affärsmodeller ut. Konkurrensen ökar, shoppingbeteenden förändras och kunder förväntar sig en sömlös upplevelse oavsett var de handlar.