De senaste digitala nyhetarna.
Vi har intervjuat Rocket Revenues VD Tobias Nissen. Läs mer om hans tankar kring sammanslagningen med 56K och visionen för framtiden i detta blogginlägg.
Rocket Revenue och 56K Digital meddelar idag att de går samman för att bygga Sveriges mest kraftfulla och specialiserade Performance Marketing-byrå. Det gemensamma bolaget kommer att omsätta över 200 miljoner kronor och serva fler än 150 kunder i över 20 länder.
Under lång tid har den traditionella marknadsföringstratten (funnel) varit central för hur varumärken planerar sina marknadsföringsinsatser. Men dagens köpresa är inte längre linjär – den formas i realtid av människors beteenden, drivkrafter och beslut som sker över flera kanaler, ofta samtidigt...
I december 2022 inledde Maria Nila och Rocket Revenue ett samarbete med målet att optimera varumärkets digitala marknadsföringsstrategi och driva tillväxt. Fokus låg på att effektivisera budgetallokering mellan plattformar, vidareutveckla det kreativa innehållet och...
Rocket Revenue – utnämnd till Årets byrå 2024 av Regi. Utmärkelsen baseras på Regis årliga bransch- och kundstudie som har genomförts för 24:e året i rad. Totalt deltog 236 byråer, där Rocket Revenue deltog i kategorin Performance Marketing.