De senaste digitala nyhetarna.
Efter samgåendet mellan Rocket Revenue och 56K Digital tidigare i år, tar gruppen nästa steg genom att förena sig med NOOS Digital. Tillsammans bildar de tre bolagen en av Nordens mest heltäckande partners för digital transformation och affärsdriven tillväxt.
I maj 2025 lanserade Google AI Overviews i Sverige, en funktion som ger användare AI-genererade svar direkt i sökresultaten, vilket minskar behovet av att klicka vidare till externa webbplatser. Denna förändring har haft en betydande inverkan på trafik och synlighet för många webbplatser...
För många marknadschefer och CMO:er är byråsamarbeten en självklar del av marknadsarbetet. Ändå fastnar samarbetena ofta på en taktisk nivå - där fokus ligger på kanaler och leveranser snarare än på faktiska affärsresultat. Företag förväntar sig...
För att dina kampanjer både ska öka varumärkeskännedomen och driva försäljning behöver du förstå hur målgruppen interagerar med ditt innehåll – inte bara om nya och befintliga kunder konverterar. Det är här signaler (KPI:er) blir viktiga...
Förväntningarna på CMO-rollen har aldrig varit bredare: samla in och använda data från flertalet olika plattformar, navigera AI-revolutionen och samtidigt bevisa ROI på marknadsföringsaktiveringar som både stärker varumärket och driver försäljning...