De senaste digitala nyhetarna.
Förväntningarna på CMO-rollen har aldrig varit bredare: samla in och använda data från flertalet olika plattformar, navigera AI-revolutionen och samtidigt bevisa ROI på marknadsföringsaktiveringar som både stärker varumärket och driver försäljning...
Att förstå hur efterfrågat ditt varumärke faktiskt är bland konsumenter blir allt viktigare i ett snabbt föränderligt och konkurrensutsatt marknadslandskap. Ett av de mest kraftfulla måtten för det är Share of Search – andelen varumärkessökningar jämfört med konkurrenter...
Vi har intervjuat Rocket Revenues VD Tobias Nissen. Läs mer om hans tankar kring sammanslagningen med 56K och visionen för framtiden i detta blogginlägg.
Rocket Revenue och 56K Digital meddelar idag att de går samman för att bygga Sveriges mest kraftfulla och specialiserade Performance Marketing-byrå. Det gemensamma bolaget kommer att omsätta över 200 miljoner kronor och serva fler än 150 kunder i över 20 länder.
Under lång tid har den traditionella marknadsföringstratten (funnel) varit central för hur varumärken planerar sina marknadsföringsinsatser. Men dagens köpresa är inte längre linjär – den formas i realtid av människors beteenden, drivkrafter och beslut som sker över flera kanaler, ofta samtidigt...