De senaste digitala nyhetarna.
I december 2022 inledde Maria Nila och Rocket Revenue ett samarbete med målet att optimera varumärkets digitala marknadsföringsstrategi och driva tillväxt. Fokus låg på att effektivisera budgetallokering mellan plattformar, vidareutveckla det kreativa innehållet och...
Rocket Revenue – utnämnd till Årets byrå 2024 av Regi. Utmärkelsen baseras på Regis årliga bransch- och kundstudie som har genomförts för 24:e året i rad. Totalt deltog 236 byråer, där Rocket Revenue deltog i kategorin Performance Marketing.
I en tid där rabatter och priskampanjer är mer frekventa än någonsin behöver varumärken hitta nya sätt att övertyga alltmer kräsna och priskänsliga konsumenter om att deras produkter är värda sitt fulla pris. Det låter enklare än det är. För att lyckas krävs det att ni kontinuerligt skapar värde, stärker kundrelationer och kommunicerar relevant innehåll till olika målgrupper...
De mest framgångsrika e-handlarna skapar en balans mellan trovärdighet, inspiration och konvertering. Genom visuellt tilltalande produkter, design och engagerande storytelling väcker de kundernas intresse, samtidigt som en smidig och intuitiv köpresa gör det enkelt att slutföra ett köp. I detta inlägg utforskar vi strategier för att skapa en e-handel som både stärker varumärket och optimerar konverteringar...
Traditionellt har varumärken antingen sålt direkt till konsument (DTC) via egna kanaler eller genom återförsäljare. Men i dagens dynamiska detaljhandelslandskap suddas gränserna mellan dessa affärsmodeller ut. Konkurrensen ökar, shoppingbeteenden förändras och kunder förväntar sig en sömlös upplevelse oavsett var de handlar.