De senaste digitala nyhetarna.
Black Friday är snart här, och vi vet alla att det kan bli avgörande för att nå årets försäljningsbudget. Det är dags att göra de sista justeringarna så att du kan ta vara på alla möjligheter utan tekniska problem eller missade intäkter. Här är några saker du bör ha koll på i slutspurten!
Att samarbeta med microinfluencers har blivit ett strategiskt val för varumärken som vill nå engagerade målgrupper och skapa förtroende. Genom rätt samarbeten kan företag bygga autentiska relationer och stärka sitt varumärke. Dessa fem nycklar hjälper dig att samarbeta med microinfluencers på ett effektivt sätt och nå relevanta kundgrupper.
I takt med att vi närmar oss Black Month intensifieras konkurrensen om annonsutrymmet på Meta, vilket leder till stigande annonseringspriser. För företag som vill maximera sin lönsamhet är det avgörande att förstå hur realtidsdata kan användas på bästa sätt.
När det gäller Google-annonsering är det lätt att hamna i fällor som kan kosta både klick och konverteringar, men med rätt strategi kan du komma runt de vanligaste misstagen och istället skapa lyckade kampanjer. Vi går igenom några av de fel du bör vara extra vaksam på och hur du bäst undviker dem.
En av de mest lönsamma, men ofta underutnyttjade, kanalerna för e-handlare är e-post och SMS. Många använder dessa kanaler för att skicka månatliga nyhetsbrev men det finns mycket mer potential att ta vara på genom att använda automatiserade flöden.