Stockholm, 4 november 2025 – Efter samgåendet mellan Rocket Revenue och 56K Digital tidigare i år, tar gruppen nästa steg genom att förena sig med NOOS Digital. Tillsammans bildar de tre bolagen en av Nordens mest heltäckande partners för digital transformation och affärsdriven tillväxt.
NOOS stärker det strategiska erbjudandet på högsta nivåNOOS har byggt en stark position som strategisk rådgivare till flera av Nordens ledande retailbolag. Genom sin djupa förståelse för kundens affär och operativa verklighet har bolaget etablerat sig på marknaden som en av regionens mest nytänkande och snabbväxande managementkonsulter inom digital handel. Tillsammans med Rocket Revenues och 56K:s samlade expertis inom marknadsföring, teknik, data och kreativitet formas en ny aktör som kan driva tillväxtinitiativ genom hela värdekedjan.
“På NOOS fokuserar vi på att lösa både tekniska och kommersiella utmaningar, alltid med kundens kärnaffär i fokus. Genom att kombinera det med Rocket och 56K:s djupa expertis inom performance kan vi nu stärka vår förmåga att omsätta strategi till resultat hela vägen. Det är en unik och kraftfull kombination i vår bransch.” säger Anton Peterson, vd för NOOS.
Från strategi till genomförande – den nya generationens tillväxtpartnerMed nästan 100 experter inom strategi, analys, tech, performance och kreativ utveckling – baserade i Stockholm, Göteborg, Borås och Helsingborg – siktar gruppen på att sätta en ny standard för rådgivning och tillväxt inom digitala affärer.
“Med NOOS tar vi oss närmare våra kunders verkliga affärsutmaningar och förenar strategisk höjd med operativ precision. Det handlar inte om att bli en större byrå, utan om att bli en mer strategisk partner.” säger Fredrik Winberg, vd för 56K Digital.
Till skillnad från byråer som primärt fokuserar på marknadsföring, utgår gruppen från kundens affärsmodell med ambitionen att koppla samman teknik, processer och beteenden till strategier och marknadsföring som driver verklig affärstillväxt.“Teknologin förändras snabbt, men en sak förblir densamma, förmågan att verkligen förstå kundens affär. Tillsammans bygger vi ett bolag som kopplar samman djup affärsinsikt med stark leveransförmåga med fokus på hållbar tillväxt.” säger Tobias Nissen, vd för Rocket Revenue.
Gruppens samlade expertis idag spänner över vertikaler som e-handel, detaljhandel, FMCG och konsumentvarumärken.
Tobias NissenVD Rocket Revenue+46 70 428 83 88[email protected]
Fredrik WinbergVD och grundare 56K Digital+46 70 458 41 08[email protected]
Anton PetersonCEO, NOOS Digital+46 70 975 00 27[email protected]
I maj 2025 lanserade Google AI Overviews i Sverige, en funktion som ger användare AI-genererade svar direkt i sökresultaten, vilket minskar behovet av att klicka vidare till externa webbplatser. Denna förändring har haft en betydande inverkan på trafik och synlighet för många webbplatser...
För många marknadschefer och CMO:er är byråsamarbeten en självklar del av marknadsarbetet. Ändå fastnar samarbetena ofta på en taktisk nivå - där fokus ligger på kanaler och leveranser snarare än på faktiska affärsresultat. Företag förväntar sig...
För att dina kampanjer både ska öka varumärkeskännedomen och driva försäljning behöver du förstå hur målgruppen interagerar med ditt innehåll – inte bara om nya och befintliga kunder konverterar. Det är här signaler (KPI:er) blir viktiga...