Att integrera CRM-data med annonsplattformar som Meta och Google kan revolutionera hur du skapar personliga och effektiva marknadsföringskampanjer, och det är något vi är noga med att implementera för våra kunder. Genom att låta kundlistor arbeta tillsammans med annonsplattformarnas algoritmer kan vi mer precist rikta våra budskap samtidigt som vi undviker irrelevanta målgrupper.
En central del i vår strategi för bland annat Meta-annonsering är att använda automatiskt uppdaterade kundlistor. I meta-pixeln kan vi hämta 180 dagars data, men med ett integrerat CRM-system kan vi få daglig uppdatering på data från alla kunder sedan start. Genom att koppla dessa listor till Meta och Google kan vi bland annat:
Många företag har som målsättning att bygga kvalitativa e-postlistor. Vi gör detta genom att kombinera CRM med vår Meta-annonsering. På så vis kan vi samla in kontaktuppgifter från potentiella kunder direkt via annonser som anpassats för att nå rätt målgrupp.
Med hjälp av CRM kan vi snabbt följa upp på nya leads, redan inom några sekunder kan vi bemöta dem med automatiserade kommunikationsflöden för att bekräfta att de hamnat rätt.
När vi kopplar vår kunddata till Google Ads får vi inte bara möjlighet att skapa bättre målgrupper – vi gör också Googles algoritmer smartare. Kundlistan kan användas av Googles algoritmer för att hitta och rikta sig mot de målgrupper som är mest relevanta för våra kampanjer. Algoritmerna använder även CRM-data för att förstå vilka typer av användare som ger bäst resultat, och anpassar sig för att prioritera dessa.
Insikt!💡 Vår användning av CRM-data tillsammans med Meta och Google har inte bara hjälpt oss att skapa högre avkastning på våra marknadsföringsinsatser, utan det förbättrar även upplevelsen för slutkunderna genom mer personliga och relevanta budskap.
Vill du veta hur vi kan hjälpa dig att implementera samma strategi för din verksamhet?
Rocket Revenue och 56K Digital meddelar idag att de går samman för att bygga Sveriges mest kraftfulla och specialiserade Performance Marketing-byrå. Det gemensamma bolaget kommer att omsätta över 200 miljoner kronor och serva fler än 150 kunder i över 20 länder.
Under lång tid har den traditionella marknadsföringstratten (funnel) varit central för hur varumärken planerar sina marknadsföringsinsatser. Men dagens köpresa är inte längre linjär – den formas i realtid av människors beteenden, drivkrafter och beslut som sker över flera kanaler, ofta samtidigt...
I december 2022 inledde Maria Nila och Rocket Revenue ett samarbete med målet att optimera varumärkets digitala marknadsföringsstrategi och driva tillväxt. Fokus låg på att effektivisera budgetallokering mellan plattformar, vidareutveckla det kreativa innehållet och...