Rocket Revenue – utnämnd till Årets byrå 2024 av Regi. Vi skapar lönsam tillväxt genom digital marknadsföring.
Utmärkelsen baseras på Regis årliga bransch- och kundstudie som har genomförts för 24:e året i rad. Totalt deltog 236 byråer, där Rocket Revenue deltog i kategorin Performance Marketing. Byråernas drygt 1700 kunder bedömde hur nöjda de var med sin byrå och korade Årets Byrå utifrån 15 områden.
Samtliga av Rockets kunder blev tillfrågade och resultatet är en samlad bild av vår kundstock jämfört med konkurrenternas kundstock. Detta är något vi är oerhört stolta över och ett kvitto på att vi faktiskt levererar resultat och en tjänst utöver det vanliga!
Rocket Revenue tog förstaplatsen i 8 av 15 kategorier inom “Performance Marketing” och topp 3 i 14 av 15 kategorier. Ovan är en summering över vårt snittbetyg och placering i respektive kategori.
Något som sticker ut är hur långsiktiga och trogna våra kunder är jämfört med snittet i branschen. 21% av alla tillfrågade personer inom kategorin “Performance Marketing” var benägna att lämna sin byrå. Hos Rocket Revenue har endast 5% funderat på att lämna. Överlägset lägst av alla och ett av de största kvittona på att vi är en trygg tillväxtpartner.
Kunskap om kundens affär: “Jag har varit i branschen i 17 år och anser att Rocket’s branschkunskap varit likvärdig min egen, i vissa fall snäppet lägre men även i andra fall snäppet bättre.”
Uppföljning av mål: “Målen följs upp löpande och utifrån flera olika attributionsmodeller för att ge en så sann bild av verkligheten som möjligt. Det gör att man som kund känner sig trygg.”
Effekt för pengarna: “Vi jobbar mot mycket höga ROAS-mål som vi trots ständigt ökad market spend aldrig understiger.” Vad är det som drivit affärsnyttan?: “Utan Rocket Revenue är det inte säkert att vi skulle vara kvar på den svenska marknaden. Vi hade kanske tvingats dra oss ur som många andra i vår bransch. Men genom ett samarbete med dem så är den svenska marknaden vår näst största och mest lönsamma.”
Digital kompetens: “Deras digitala kompetens är den högsta jag stött på hos en byrå.”
Kreativitet: “De kommer med helt unika och nya out of the box-förslag som ofta är värda att prova och ofta visar bra resultat.”
Proaktivitet: “En av få byråer som jag litar på att själva kliva in och dra ned spend i program som av någon anledning slutar visa goda resultat. De agerar alltid i vårt intresse, inte i intresse av att maxa sin spend och vinst.”
Fyll i formuläret nedan så återkopplar vi med ett strategimöte där vi går igenom dina behov!
Under 2024 har vi sett stora förändringar inom digital marknadsföring. Teknik, konsumentbeteenden och plattformar har utvecklats i rasande takt. För oss på Rocket Revenue har året handlat om att anpassa oss till dessa skiften och skapa strategier som stärker våra kunders konkurrenskraft.
Annonseringslandskapet för 2025 är präglat av innovation och snabba förändringar. Google Ads och Meta-annonsering står i centrum för denna utveckling med tekniska framsteg som formar hur företag når sina målgrupper. Här är de viktigaste trenderna och vad de betyder för ditt företag.
Att integrera CRM-data med annonsplattformar som Meta och Google kan revolutionera hur du skapar personliga och effektiva marknadsföringskampanjer, och det är något vi är noga med att implementera för våra kunder...