Rocket Revenue – utnämnd till Årets byrå 2024 av Regi. Vi skapar lönsam tillväxt genom digital marknadsföring.
Utmärkelsen baseras på Regis årliga bransch- och kundstudie som har genomförts för 24:e året i rad. Totalt deltog 236 byråer, där Rocket Revenue deltog i kategorin Performance Marketing. Byråernas drygt 1700 kunder bedömde hur nöjda de var med sin byrå och korade Årets Byrå utifrån 15 områden.
Samtliga av Rockets kunder blev tillfrågade och resultatet är en samlad bild av vår kundstock jämfört med konkurrenternas kundstock. Detta är något vi är oerhört stolta över och ett kvitto på att vi faktiskt levererar resultat och en tjänst utöver det vanliga!
Rocket Revenue tog förstaplatsen i 8 av 15 kategorier inom “Performance Marketing” och topp 3 i 14 av 15 kategorier. Ovan är en summering över vårt snittbetyg och placering i respektive kategori.
Något som sticker ut är hur långsiktiga och trogna våra kunder är jämfört med snittet i branschen. 21% av alla tillfrågade personer inom kategorin “Performance Marketing” var benägna att lämna sin byrå. Hos Rocket Revenue har endast 5% funderat på att lämna. Överlägset lägst av alla och ett av de största kvittona på att vi är en trygg tillväxtpartner.
Kunskap om kundens affär: “Jag har varit i branschen i 17 år och anser att Rocket’s branschkunskap varit likvärdig min egen, i vissa fall snäppet lägre men även i andra fall snäppet bättre.”
Uppföljning av mål: “Målen följs upp löpande och utifrån flera olika attributionsmodeller för att ge en så sann bild av verkligheten som möjligt. Det gör att man som kund känner sig trygg.”
Effekt för pengarna: “Vi jobbar mot mycket höga ROAS-mål som vi trots ständigt ökad market spend aldrig understiger.” Vad är det som drivit affärsnyttan?: “Utan Rocket Revenue är det inte säkert att vi skulle vara kvar på den svenska marknaden. Vi hade kanske tvingats dra oss ur som många andra i vår bransch. Men genom ett samarbete med dem så är den svenska marknaden vår näst största och mest lönsamma.”
Digital kompetens: “Deras digitala kompetens är den högsta jag stött på hos en byrå.”
Kreativitet: “De kommer med helt unika och nya out of the box-förslag som ofta är värda att prova och ofta visar bra resultat.”
Proaktivitet: “En av få byråer som jag litar på att själva kliva in och dra ned spend i program som av någon anledning slutar visa goda resultat. De agerar alltid i vårt intresse, inte i intresse av att maxa sin spend och vinst.”
Fyll i formuläret nedan så återkopplar vi med ett kostnadsfritt strategimöte där vi går igenom dina behov!
Är ni redo att ta nästa steg i er digitala marknadsföring? Läs vidare för att få reda på hur kampanjtypen Demand Gen från Google fungerar och hur ni kan nyttja det på bästa sätt.
En av de största utmaningarna e-handlare står inför idag är att skala sin digitala marknadsföring för att öka försäljningen och växa verksamheten. Det är avgörande att förstå vilken tillväxtfas verksamheten befinner sig i och anpassa sina insatser därefter. Många företag försöker skala upp sin annonsering innan de har ett bevisat framgångsrecept, vilket ofta leder till dyra misstag.
Om du som läser detta är kund till oss på Rocket Revenue är det inte helt omöjligt att du blev det genom att först vara ett av våra leads. Så hur gör man för att lyckas? Det finns 4 tydliga framgångsfaktorer.